Avbestillingsregler

Avbestillingsregler er vilkårene som en eier returnerer penger til en gjest når en gjest avbestiller reservasjonen. Eierne velger blant 4 standard avbestillingsregler, som implementeres av BednBlue for å sikre beskyttelse av både gjesten og eieren. Hver oppføring og hver reservasjon angir tydelig avbestillingsreglene som eieren har valgt. Gjestene kan gjennomgå mulige straffer ved å gå til reisedetaljene for å se retningslinjene som gjelder og for å avbestille ved å klikke på "Avbryt" på den spesifikke reservasjonen.

  • Fleksibel
  • Moderat
  • Streng
  • Super streng

Fleksibel: 100% av båtavgiften refunderes ved avbestilling inntil 7 dager før innsjekking og 50% ved avbestilling inntil 1 dag før innsjekking.

  • 100% av båtgebyret refunderes hvis avbestillingen gjøres opp til 7 dager før oppføringens lokale innsjekkingsdato og klokkeslett (eller 2:00 PM hvis det ikke er spesifisert), serviceavgifter refunderes ikke.
  • 50% av båtgebyret refunderes hvis avbestillingen gjøres fra 6 dager til 1 dag før listens lokale innsjekkingsdato og klokkeslett (eller 2:00 PM hvis det ikke er spesifisert), serviceavgifter refunderes ikke.
  • Yachtavgifter og serviceavgifter refunderes ikke hvis avbestillingen gjøres mindre enn 24 timer før oppføringens lokale innsjekkingsdato og klokkeslett (eller 2:00 PM hvis det ikke er spesifisert).
  • Den forskjellige terminalmarinaavgiften, hvis den er betalt, refunderes hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • Drivstoff og fortøyningsavgifter, hvis de er betalt, refunderes hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • APA-gebyret, hvis det er betalt, vil bli refundert hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • Rengjøringsgebyret, hvis det er betalt, vil bli refundert hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • En tidlig utsjekking refunderer ikke noen av båtavgiftene, serviceavgiftene og rengjøringsgebyret. Drivstoff- og fortøyningsavgifter, hvis de er betalt, refunderes for de gjenværende dagene av bookingen. APA-avgiften, hvis den er betalt, refunderes unntatt beløpet som allerede er brukt i løpet av turen. Videre refunderes de forskjellige terminalmarinaavgiftene, hvis de er betalt, når gjesten(e) sjekker ut i samme marina/havn som de sjekket inn.
  • Hvis avbestillingen gjøres opptil 48 timer etter at eieren har akseptert reservasjonen og det er en periode på minst 7 dager mellom bestillingsdagen og ankomstdagen, vil hele beløpet for reservasjonen bli refundert. I tilfelle gjesten foretok en ny bekreftet reservasjon etter å ha akseptert den spesifikke bestillingen, refunderes ikke serviceavgifter.
  • Eventuelle klager knyttet til bestillingen bør fremsettes av begge parter innen 24 timer etter ankomst.
  • BednBlue vil være i stand til å megle i enhver klage, hvis det anses nødvendig, og vil alltid ha det siste ordet i økonomiske tvister.
  • En reservasjon anses som offisielt avbestilt først når avbestillingen gjøres via BednBlue-nettstedet. For å avbestille, klikk på Mine reiser og deretter Avbestill på reservasjonen.
  • Avbestillingsregler kan bli erstattet av formildende omstendigheter (i samsvar med vilkårene for bruk av BednBlue), refusjonspolitikken og avbestillinger fra BednBlue når av en eller annen grunn Vilkår for bruk har blitt krenket.

Moderat: 100% av båtavgiften refunderes ved avbestilling inntil 31 dager før innsjekking og 50% ved avbestilling inntil 8 dager før innsjekking.

  • 100% av båtgebyret refunderes hvis avbestillingen gjøres opp til 31 dager før oppføringens lokale innsjekkingsdato og klokkeslett (eller 2:00 PM hvis det ikke er spesifisert), serviceavgifter refunderes ikke.
  • 50% av båtgebyret refunderes hvis avbestillingen gjøres fra 30 dager opp til 8 dager før oppføringens lokale innsjekkingsdato og klokkeslett (eller 2:00 PM hvis det ikke er spesifisert), serviceavgifter refunderes ikke.
  • Yachtavgifter og serviceavgifter refunderes ikke hvis avbestillingen gjøres mindre enn 7 dager før oppføringens lokale innsjekkingsdato og klokkeslett (eller 2:00 PM hvis det ikke er spesifisert).
  • Den forskjellige terminalmarinaavgiften, hvis den er betalt, refunderes hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • Drivstoff og fortøyningsavgifter, hvis de er betalt, refunderes hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • APA-gebyret, hvis det er betalt, vil bli refundert hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • Rengjøringsgebyret, hvis det er betalt, vil bli refundert hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • En tidlig utsjekking refunderer ikke noen av båtavgiftene, serviceavgiftene og rengjøringsgebyret. Drivstoff- og fortøyningsavgifter, hvis de er betalt, refunderes for de gjenværende dagene av bookingen. APA-avgiften, hvis den er betalt, refunderes unntatt beløpet som allerede er brukt i løpet av turen. Videre refunderes de forskjellige terminalmarinaavgiftene, hvis de er betalt, når gjesten(e) sjekker ut i samme marina/havn som de sjekket inn.
  • Hvis avbestillingen gjøres opptil 48 timer etter at eieren har akseptert reservasjonen og det er en periode på minst 7 dager mellom bestillingsdagen og ankomstdagen, vil hele beløpet for reservasjonen bli refundert. I tilfelle gjesten foretok en ny bekreftet reservasjon etter å ha akseptert den spesifikke bestillingen, refunderes ikke serviceavgifter.
  • Eventuelle klager knyttet til bestillingen bør fremsettes av begge parter innen 24 timer etter ankomst.
  • BednBlue vil være i stand til å megle i enhver klage, hvis det anses nødvendig, og vil alltid ha det siste ordet i økonomiske tvister.
  • En reservasjon anses som offisielt avbestilt først når avbestillingen gjøres via BednBlue-nettstedet. For å avbestille, klikk på Mine reiser og deretter Avbestill på reservasjonen.
  • Avbestillingsregler kan bli erstattet av formildende omstendigheter (i samsvar med vilkårene for bruk av BednBlue), refusjonspolitikken og avbestillinger fra BednBlue når av en eller annen grunn Vilkår for bruk har blitt krenket.

Streng: 60% av båtavgiften refunderes ved avbestilling inntil 31 dager før innsjekking.

  • 60% av båtgebyret refunderes hvis avbestillingen gjøres opp til 31 dager før oppføringens lokale innsjekkingsdato og tid (eller 2:00 PM hvis det ikke er spesifisert), serviceavgifter refunderes ikke.
  • Yachtavgifter og serviceavgifter refunderes ikke hvis avbestillingen gjøres mindre enn 30 dager før oppføringens lokale innsjekkingsdato og klokkeslett (eller 2:00 PM hvis det ikke er spesifisert).
  • Den forskjellige terminalmarinaavgiften, hvis den er betalt, refunderes hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • Drivstoff og fortøyningsavgifter, hvis de er betalt, refunderes hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • Rengjøringsgebyret, hvis det er betalt, vil bli refundert hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • APA-gebyret, hvis det er betalt, vil bli refundert hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • En tidlig utsjekking refunderer ikke noen av båtavgiftene, serviceavgiftene og rengjøringsgebyret. Drivstoff- og fortøyningsavgifter, hvis de er betalt, refunderes for de gjenværende dagene av bookingen. APA-avgiften, hvis den er betalt, refunderes unntatt beløpet som allerede er brukt i løpet av turen. Videre refunderes de forskjellige terminalmarinaavgiftene, hvis de er betalt, når gjesten(e) sjekker ut i samme marina/havn som de sjekket inn.
  • Eventuelle klager knyttet til bestillingen bør fremsettes av begge parter innen 24 timer etter ankomst.
  • Hvis avbestillingen gjøres opptil 48 timer etter at eieren har akseptert reservasjonen og det er en periode på minst 7 dager mellom bestillingsdagen og ankomstdagen, vil hele beløpet for reservasjonen bli refundert. I tilfelle gjesten foretok en ny bekreftet reservasjon etter å ha akseptert den spesifikke bestillingen, refunderes ikke serviceavgifter.
  • BednBlue vil være i stand til å megle i enhver klage, hvis det anses nødvendig, og vil alltid ha det siste ordet i økonomiske tvister.
  • En reservasjon anses som offisielt avbestilt først når avbestillingen gjøres via BednBlue-nettstedet. For å avbestille, klikk på Mine reiser og deretter Avbestill på reservasjonen.
  • Avbestillingsregler kan erstattes av formildende omstendigheter (i samsvar med vilkårene for bruk av BednBlue), refusjonspolitikken og avbestillinger fra BednBlue når av en eller annen grunn Vilkår for bruk har blitt krenket.

Super streng: 50% av båtavgiften refunderes ved avbestilling inntil 60 dager før innsjekking.

  • 50% av båtgebyret refunderes hvis avbestillingen gjøres opp til 60 dager før oppføringens lokale innsjekkingsdato og klokkeslett (eller 2:00 PM hvis det ikke er spesifisert), serviceavgifter refunderes ikke.
  • Yachtavgifter og serviceavgifter refunderes ikke hvis avbestillingen gjøres mindre enn 59 dager før oppføringens lokale innsjekkingsdato og klokkeslett (eller 2:00 PM hvis det ikke er spesifisert).
  • Den forskjellige terminalmarinaavgiften, hvis den er betalt, refunderes hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • Drivstoff og fortøyningsavgifter, hvis de er betalt, refunderes hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • Rengjøringsgebyret, hvis det er betalt, vil bli refundert hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • APA-gebyret, hvis det er betalt, vil bli refundert hvis gjesten ikke når oppføringen.
  • En tidlig utsjekking refunderer ikke noen av båtavgiftene, serviceavgiftene og rengjøringsgebyret. Drivstoff- og fortøyningsavgifter, hvis de er betalt, refunderes for de gjenværende dagene av bookingen. APA-avgiften, hvis den er betalt, refunderes unntatt beløpet som allerede er brukt i løpet av turen. Videre refunderes de forskjellige terminalmarinaavgiftene, hvis de er betalt, når gjesten(e) sjekker ut i samme marina/havn som de sjekket inn.
  • Eventuelle klager knyttet til bestillingen bør fremsettes av begge parter innen 24 timer etter ankomst.
  • Hvis avbestillingen gjøres opptil 48 timer etter at eieren har akseptert reservasjonen og det er en periode på minst 7 dager mellom bestillingsdagen og ankomstdagen, vil hele beløpet for reservasjonen bli refundert. I tilfelle gjesten foretok en ny bekreftet reservasjon etter å ha akseptert den spesifikke bestillingen, refunderes ikke serviceavgifter.
  • BednBlue vil være i stand til å megle i enhver klage, hvis det anses nødvendig, og vil alltid ha det siste ordet i økonomiske tvister.
  • En reservasjon anses som offisielt avbestilt først når avbestillingen gjøres via BednBlue-nettstedet. For å avbestille, klikk på Mine reiser og deretter Avbestill på reservasjonen.
  • Avbestillingsregler kan erstattes av formildende omstendigheter (i samsvar med vilkårene for bruk av BednBlue), refusjonspolitikken og avbestillinger fra BednBlue når av en eller annen grunn Vilkår for bruk har blitt krenket.